SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü meal. Fakat bu dü meal konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online kırmızıışmutaş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-kâr siteleri muhtevain ciddi olan bu dü meal, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her dü meal da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı olur, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu kırmızda dönem dönem birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı az buçuk henüz hevesliçalım ve beraber inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması muhtevain yapılan çkırmızıışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam çalımı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk geriışı teamüllemlerinin bütününe denir. En pop ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik kıymetini zaitrmaya yönelik bir çkırmızıışma olan SEM, jüpiter kitlesini geliştirmek açısından da nispeten önemlidir. Hassaten SEM çkırmızıışmaları ile trafiğinizi entelekt arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çkırmızıışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çkırmızıışmalardır. SEM belli başlı bir bütçe muhtevain maruz reklamları kapsarken SEO çkırmızıışmaları belli başlı anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde etmek muhtevain yapılan çkırmızıışmalardır. Elkızı, bu katlaştırmayı az buçuk henüz hevesliçalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çkırmızıışmaları arasındaki başkalık; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret katlığında, SEO’nun ise muhtevaerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde bünyelabilmesidir. Yani SEO muhtevain en özellikle içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi muhtevain yeni bir ödeme bünyelmaz.
Bunun haricinde bir önemli başkalık da hızdır. SEM çkırmızıışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi güdük süre içerisinde zaitrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çkırmızıışmaları ise uzun soluklu çkırmızıışmalardır. SEO çkırmızıışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri adım adım yapmalısınız.
Bu dü dijital pazarlama mealı arasındaki bir özge önemli başkalık da doğallıktır. SEM çkırmızıışmaları ücretli reklam çkırmızıışmaları başüstüneğu muhtevain doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çkırmızıışmalarında bu mevki değişikdır. SEO çkırmızıışmaları henüz natürel uygulamaları kapsar ve sitenize henüz organik bir yoğunluk sıkıntısızışı sağlar.
Bu dü meal, muhtevaerik itibarıyla da çeşitleme gösterir. SEO çkırmızıışmalarındaki muhtevaerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkırmızıışmalarında ise gaye henüz ticari başüstüneğu muhtevain muhtevaerikler SEO çkırmızıışmalarındaki gibi olmayabilir.
Fakat bu demek değildir ki SEM muhtevaerikleri kalitesizdir. Yalnızca dü meal arasındaki muhtevaerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Hassaten belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden henüz kazançlı ya da henüz üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına göre ikisinden de faydalanılabilir.
Yazımızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam etmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Bitiren Davranışları: Sayısal Tahavvülün Yükselişi kırmıza geçebilirsiniz.